Een soepele start: De Onboarding van Breathe Hotel in Leiden
Armanda neemt je mee in haar ervaring tijdens de onboarding van Breathe Hotel in Leiden. Door goede communicatie, snel werken en een duidelijke revenue strategie konden we ervoor zorgen dat de onboarding en opening van Breathe Hotel Leiden soepel verliep.
IFHG 10 jaar – Tripje naar Praag
Het laatste weekend van maart zijn we met het hele team van IFHG naar Praag gevlogen. Niet alleen om het 10-jarig jubileum van IFHG te vieren, maar ook om het hoofdkantoor van onze partner Mews te bezoeken.
“Een van de meest opvallende dingen aan IFHG is hun persoonlijke benadering.”
In de zomermaanden van 2022 zijn we bij Delfins Beach Resort Bonaire bezig geweest met het verbeteren van onze bedrijfsprocessen. Daar heeft IFHG ons op een aantal aspecten bij geholpen. Zo heeft IFHG ons in het begin geholpen bij het optimaliseren van ons PMS (Property Management System) en heeft het daarnaast het Revenue Management voor ons uit handen genomen.
“Al 6 jaar een partner om op te bouwen.”
“Ik kan niet genoeg benadrukken hoe blij we zijn met de lange samenwerking met IFHG. Ze hebben ons altijd de beste service en ondersteuning geboden en we zijn ervan overtuigd dat ze ons ook in de toekomst zullen blijven helpen om succesvol te zijn.”
Drie marketing tips om de lente in te gaan
Met de lente in aantocht, is het slim om je marketingstrategieën te updaten en je te richten op het komende seizoen. Een goede marketingstrategie is essentieel om meer gasten aan te trekken en je hotel te onderscheiden van de concurrentie. In deze blogpost geven we drie tips.
“De samenwerking met IFHG is voor mij erg waardevol. Een fijne partner met verstand van zaken!”
Begin 2022 is FIGI de samenwerking aangegaan met IFHG. Als zelfstandig hotel was het veel werk het gehele revenue bij te houden en dagelijks de strategie goed te verwerken. Na een aantal goede gesprekken met Nick Teunissen hebben we besloten om deze samenwerking aan te gaan. Dat bevalt ons erg goed!
Tips and Tricks: Tariefstructuur en kamertypes
In dit blog hebben we het over twee belangrijke aspecten van Revenue Management: je tariefstructuur en je kamertype structuur. Dit goed en effectief opzetten kan soms een tijdrovende zaak zijn, maar het levert wel geweldige resultaten op en vormt al gauw de basis voor goed Revenue Management.
“Fijne sparringspartners met verstand van de business!”
De bezettingsgraad is boven verwachting en ook in de gemiddelde kamerprijs zien we een stijgende lijn. De lijnen zijn kort en indien nodig schakelen zij direct. Onze samenwerking is erg waardevol voor mij en ik hoop deze nog lang te mogen continueren.”
Maak kennis met: Lisanne Draaisma
Sinds 1 augustus 2022 is Lisanne Draaisma begonnen bij IFHG als Revenue Manager! Lisanne heeft hiervoor gestudeerd aan de Hotelschool Maastricht en heeft hiervoor in Revenue Management rollen gewerkt bij Radisson en Van der Valk Business. Naast Revenue Management is Lisanne ook heel goed in het bakken van allerlei zoete en hartige lekkernijen! Heerlijk natuurlijk, en dan is het ook meteen leuk om er mooie foto’s van te maken. Dat kan Lisanne ook als de beste.
Een mooie nieuwe samenwerking met Landgoed de Horst
Landgoed de Horst is de ideale locatie om te vergaderen in de natuur. Het hotel heeft de landelijke zilveren prijs mogen ontvangen van Beste trainingslocatie van het jaar 2021. Het is heerlijk om te fietsen over de Utrechtse Heuvelrug. Wij kijken uit naar een mooie samenwerking!
Einde Stage: Femke Dijkstra
Op 7 februari 2022 was Femke Dijkstra begonnen bij IFHG als Junior Revenue Management Trainee. 6 maanden later zit de stage er alweer op. Femke heeft het geweldig gedaan en blijft gelukkig werken voor IFHG! Femke heeft tijdens haar stage veel geleerd over Revenue Management en zal zich in haar rol als Junior Revenue Manager met passie in blijven zetten voor de hotels in haar portfolio.
De markt in Mei & Juni 2022
De afgelopen periode is voor iedereen in de hotellerie een interessante en ingewikkelde tijd geweest, zo ook voor onze Revenue Managers! IFHG heeft met succes gezorgd dat de resultaten van de hotels sterk herstelde.
IFHG start een samenwerking met Delfins Beach Resort Bonaire
Delfins Beach Resort Bonaire is een spectaculair luxe resort en heeft 148 ruime appartementen en 13 villa’s met hoogwaardige voorzieningen.
Maak kennis met: Laurens Boom
Sinds 1 juni 2022 is Laurens Boom begonnen bij IFHG als Junior Revenue Manager! Laurens heeft hiervoor gestudeerd aan de Hotelschool Maastricht en heeft hiervoor gewerkt bij Anantara Grand Hotel Krasnapolsky Amsterdam. Laurens is een fervent pianospeler en speelt graag voetbal. Ook loopt Laurens eind juli 200 kilometer tijdens de Nijmeegse 4-daagse.
“Een zeer solide partner die een vaste waarde is voor ons.”
De rol van de Revenue Manager is naast hoeder van de prijsstrategie ook echt die van de “luis in de pels van de commercie”, wat zich uit in de zoektocht naar de optimale omzetspreiding voor ieder moment in het jaar – daar waar de commerciële afdeling soms een andere keuze zou maken.
“We zien IFHG niet als extern bureau, maar als collega’s!”
Beachhouse Hotel Zandvoort is door IFHG geadviseerd op het gebied van revenue management, hotel systemen en online distributie tijdens de pre-opening van het hotel.