Een soepele start: De Onboarding van Breathe Hotel in Leiden

Deze maand schrijft Armanda Boom een blog over haar ervaring tijdens de onboarding van Breathe Hotel in Leiden.

Een opening van een nieuw hotel is een stressvolle en hectische tijd. Goede ondersteuning waar je op kunt bouwen is dan essentieel. Door onze ruime ervaring met het selecteren, instellen en onderhouden van systemen en diverse revenue strategieën kunnen we ervoor zorgen dat de start soepel en efficiënt verloopt.

Deze maand neem ik jullie mee in mijn ervaring tijdens de onboarding van Breathe Hotel in Leiden. Als onderdeel van het IFHG-team is het mijn taak om nieuwe klanten te begeleiden en te helpen bij het implementeren van effectieve strategieën en systemen. Een hotelopening is altijd een stressvolle en hectische tijd, maar met de juiste ondersteuning kunnen we ervoor zorgen dat de start soepel en efficiënt verloopt.

Mijn naam is Armanda en ik ben inmiddels drie jaar werkzaam bij IFHG. Een van de leukste aspecten van mijn werk is het begeleiden van nieuwe klanten. Het is geweldig om nieuwe strategieën te ontwikkelen en al snel een aanzienlijk verschil te zien door bepaalde aanpassingen door te voeren. Soms is het zelfs nodig om volledige systemen opnieuw in te richten om het beste resultaat te behalen. Wat voor mij nieuw was tijdens de onboarding van dit hotel is dat het nog open moest gaan. Afgelopen maanden heb ik de kans gekregen om betrokken te zijn bij de opening van Breathe Hotel. Het was een ontzettend leuke uitdaging!

De eerste afspraak stond gepland met Gary Hirasing, de eigenaar en hotelmanager van Breathe Hotel. Deze afspraak vond plaats toen de ontwikkeling van het hotel nog in volle gang was. We kregen een rondleiding door het hotel, waarbij we ons een weg moesten banen door de stellages om de hotelkamers te bekijken. De ruwbouw van het hotel was al goed te zien, ook stonden er al wat maatwerk meubels in de kamers. De badkamers waren zo goed als af, in de kamers moest er nog behangen worden en de bedden worden geplaatst. We hebben wel al kunnen genieten van dit prachtige pand met hoge plafonds en op een zeer mooie locatie aan de Herengracht.

Zo’n kennismaking en rondleiding in een hotel is altijd erg fijn voor ons, omdat we dan een goed beeld krijgen van het hotel.

Na de kennismaking gaan we aan de slag met het inrichten en koppelen van essentiële systemen zoals in dit geval Mews, Booking.com en natuurlijk onze RMS IFHG Perform. Binnen enkele weken zou het hotel al open gaan en moest er nog veel gebeuren. Dat zijn mooie uitdagingen om aan te gaan. Er is zowel door ons als op de bouw hard gewerkt om deze opening zelfs een aantal dagen eerder dan gepland te kunnen realiseren.

Enkele weken na de opening, hebben wij het resultaat mogen bewonderen. Het hotel heeft zijn naam eer aan gedaan, een hotel waar je weer even bewust op adem kunt komen. Om deze mijlpaal te vieren, gingen Roan en ik samen met Gary en Danny genieten van een heerlijke lunch bij Loetje, op slechts enkele minuten wandelen door de prachtige steegjes van Leiden. Zelf ben ik nog niet heel bekend met Leiden. Maar dit heeft zeker mijn interesse gewekt om binnenkort een nachtje in deze prachtige stad door te brengen, natuurlijk bij dit mooie hotel!

De onboarding van Breathe Hotel was een avontuur vol uitdagingen, maar ook vol voldoening. Het is altijd geweldig om een rol te spelen in het succesverhaal van een nieuw hotel. Met de juiste ondersteuning en een goed doordachte revenue strategie zorgen we voor een soepele start. In dit geval konden we ervoor zorgen dat het hotel meteen genoeg boekingen kreeg voor de juiste prijzen. Doordat we vroeg genoeg betrokken werden bij het process konden we een goede revenue strategie uitzetten.

|

Ben je nieuwsgierig naar wat IFHG voor jou kan betekenen? Kijk dan eens verder op onze Revenue pagina, Software pagina, Consultancy pagina of plan een kennismakingsgesprek in.

|

Vorige
Vorige

Hoe je Performance Max van Google Ads effectief gebruikt voor je hotel

Volgende
Volgende

IFHG 10 jaar – Tripje naar Praag