“Een zeer solide partner die een vaste waarde is voor ons.”

“De rol van de Revenue Manager is naast hoeder van de prijsstrategie ook

echt die van de “luis in de pels van de commercie”, wat zich uit in de zoektocht

naar de optimale omzetspreiding voor ieder moment in het jaar – daar waar de

commerciële afdeling soms een andere keuze zou maken. IFHG maakt gebruik van steeds

verder ontwikkelde Revenue systemen waarmee zij op continue basis inzicht

hebben in de gehele markt waar wij ons in bevinden.

Een zeer solide partner die een vaste waarde is voor ons hotel, ibis Styles Haarlem City.”

André Aaij, General Manager, ibis Styles Haarlem City

André Aaij, de general manager van een nieuw te bouwen hotel in Haarlem was op zoek naar de juiste hotel branding. IFHG ondersteunde hierbij door het zoeken naar en selecteren van de juiste keten. De keuze viel uiteindelijkop Ibis Styles van de Accor Hotel Group, waarna wij een verdeling van de kamers maakten om zo het maximale uit de ruimtes in het pand te halen. Vanuit IFHG waren we verantwoordelijk voor de gehele ICT-inrichting van het te openen hotel. Denk aan systemen zoals PMS, RMS, CRS, OTA’s, brand website en eigen website. Na de ondersteuning van de ICT systemen, hebben we samen met de opdrachtgever de inkoop van de gehele automatisering gedaan. Denk hierbij aan televisie, telefonie, WiFi, en Camera’s.

André Aaij, General Manager, ibis Styles Haarlem City

“Het ibis Styles Haarlem City heeft qua grootte en qua locatie geen full time Revenue Manager nodig, maar zeker wel een aantal uur per week de distributiekanalen beheert, die het prijsbeleid bepaalt, die op directieniveau mee praat over de te kiezen koers en een die in staat is de distributie-connecties de leggen met de hotelketen waar wij franchisenemer zijn en met de OTA’s. In 2013 zijn wij een samenwerking gestart met iForHospitality (IFHG) als definitieve Revenue-oplossing voor ons hotel en dat is een gouden keuze gebleken. Het prijsbeleid is sindsdien veel beter doortimmerd, er wordt doorlopend aan de juiste knoppen gedraaid en elke beweging in prijs/bezetting (ook bij de concurrent) is inzichteliijk. De RevPAR is met ruim 15% gestegen binnen vijf jaar.

De rol van de Revenue Manager is naast hoeder van de prijsstrategie ook echt die van de “luis in de pels van de commercie”, wat zich uit in de zoektocht naar de optimale omzetspreiding voor ieder moment in het jaar – daar waar de commerciële afdeling soms een andere keuze zou maken. IFHG maakt gebruik van steeds verder ontwikkelde Revenue systemen waarmee zij op continue basis inzicht hebben in de gehele markt waar wij ons in bevinden. Een zeer solide partner die een vaste waarde is voor ons hotel, ibis Styles Haarlem City.”

|

Ben je nieuwsgierig naar wat IFHG voor jou kan betekenen? Kijk dan eens verder op onze Revenue pagina, Software paginaConsultancy pagina of plan een kennismakingsgesprek in.

|

Vorige
Vorige

Maak kennis met: Laurens Boom

Volgende
Volgende

“We zien IFHG niet als extern bureau, maar als collega’s!”